پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

ضربه جدید وزارت اطلاعات به Shin Bet : ماجرای افشای دستور محرمانه نتانیاهو توسط ایران


ضربه جدید وزارت اطلاعات به Shin Bet : ماجرای افشای دستور محرمانه نتانیاهو توسط ایران

وزارت اطلاعات با فاش کردن یک دستور محرمانه نتانیاهو به Shin Bet، عملا ضربه جدیدی به سازمان امنیت داخلی اسرائیل وارد کرده است.

همه چیز از آنجا آغاز شد که 28 خرداد ماه سال جاری (28 ژوئن 2018) رسانه‌های اسرائیلی از یک اتفاق مهم پرده برداشتند. "وزیر اسبق کابینه اسرائیل به جرم جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی ایران بازداشت شد."

این خبر بلافاصله در تمام رسانه‌های اسرائیل و در سطح جهان بازتاب یافت و رسانه‌های زیادی در داخل ایران نیز این خبر را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند.

در اطلاعیه‌ شین بت (Shin Bet - שב"כ) که سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل است، صراحتا اعلام شده است که، "گونن سگو وزیر اسبق انرژی اسرائیل توسط اطلاعات ایران استخدام شده و یکی از مأمورین اطلاعاتی آنها شده بود.

این سازمان، با اعلام اینکه اولین تماس سگو با ایران در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده است، جرائم این وزیر اسبق اسرائیلی را به سه دسته تقسیم می‌کند:

1 * انتقال اطلاعات بخش انرژی اسرائیل به ایران

2 * انتقال اطلاعات مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های حساس به ایران

3 * انتقال اطلاعات هویت مقامات شاغل در سازمان‌های امنیتی و سیاسی اسرائیل به ایران

آنطور که اسرائیلی‌ها اعلام کرده‌ بودند، گونن سگو برای بدست آوردن اطلاعات، با اسرائیلی‌های شاغل در بخش‌های نظامی، امنیتی و دیپلماتیک ارتباط برقرار می‌کرده و با این ادعا که منابع ایرانی تاجر و بازرگان هستند، تلاش می‌کرده تا بعضی از آنها را به دستگاه اطلاعاتی ایران متصل کند.

خبر جاسوسی وزیر اسبق کابینه اسرائیل بازتاب بسیار زیادی در میان کاربران فارسی زبان و حتی عرب زبان منطقه در توییتر هم داشت و بسیاری از کاربران از این نفوذ ایران به داخل اسرائیل و دستیابی به اطلاعات بسیار حساس از سرزمین‌های اشغالی، تعجب کرده بودند.

موضوع جریان داشت تا اینکه، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران موضوع جاسوسی سِگو برای کشورمان را تایید کرد. او بدون نام بردن از گونن سگو، گفته بود: چندی پیش شنیدید که از یکی از سرویس‌های اطلاعاتی قدر و از یکی از کشورهای متخاصم، یک فرد عضو کابینه را در اختیار گرفته بودیم.

روز گذشته، شبکه 10 اسرائیل اعلام کرده که، گونن سگو به جنایت امنیتی اعتراف کرده است. این، به معنای تایید جاسوسی برای ایران و تایید اطلاعیه شین بت در خصوص انتقال اطلاعات حساس به ایران است.

گونن سگو براساس آنچه که اسرائیلی‌ها اعلام کرده بودند، 6 سال با دستگاه اطلاعاتی ایرانی کار کرده و برای ایران جاسوسی کرده است. آنچه که اسرائیلی‌ها از اقدامات گونن سگو منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که اطلاعات انتقال یافته توسط سگو به ایران، اطلاعات محرمانه بوده است.


6 ماه بود که خبر جدیدی از ماجرای گونن سگو منتشر نشده بود، تا اینکه چند روز پیش مدیرکل ضدجاسوسی وزیر اطلاعات فکت بسیار مهمی را برای اولین بار منتشر کرد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات این فکت را در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که گفته بود، مدیران امنیتی رژیم صهیونیستی برای نظارت بر برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به این کشور تردد دوره‌ای دارند، اعلام کرده بود. مدیرکل ضد جاسوسی گفته بود: نتانیاهو حق دارد از این داستان‌سرایی‌ها داشته باشد؛ زیرا او به خاطر لو رفتن جاسوسی وزیر اسرائیل برای جمهوری اسلامی ایران و نفوذ گسترده دستگاه‌های اطلاعاتی ایران در سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تحت شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی قرار دارد.

آن طور که مدیرکل ضدجاسوسی وزیر اطلاعات اعلام کرده بود: نتانیاهو اخیرا به شاباک - شین‌بت (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) دستور داده که طی 6 ماه کلیه مقامات سیاسی، امنیتی و اعضای کنست را از حیث ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران تحت بررسی‌های چندجانبه اطلاعاتی و امنیتی قرار دهد و این دستور بیانگر واقعیاتی است که نیاز به توضیح ندارد.

مسلم است که دستور نتانیاهو بدون اطلاع مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی برای رصد امنیتی فعالیت‌های آنها و احتمالا کشف سرنخ‌های جدید از پرونده گونن سگو، اجرا شده است و دسترسی ایران به این دستور محرمانه، یعنی دستگاه اطلاعاتی کشورمان نفوذ قابل توجهی در مراجع امنیتی و فوق‌ سرّی اسرائیلی‌ها دارد؛ این موضوع بعد از کیس گونن سگو، دومین ضربه اطلاعاتی ایران به Shin Bet محسوب می‌شود


[ بازدید : 152 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 13 دی 1397 ] [ 15:31 ] [ smsreson ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]