پنل اس ام اس ، پنل اس ام اس رایگان

پنل اس ام اس و ارسال تبلیغات پیامکی در سایت پیام رسون

از بین رفتن الزایمر با گجت


به تازگی دانشمندان داستگاهی را اختراع کردند که با استفاده از پالس های الکتریکی حس بویایی را فعال می کند و به این ترتیب بیماری آلزایمر را از بین می برد.

به طبق گزارشات این دستگاه شبیه عینک گوگل بوده که با تحریک حس بویایی در مبتلایان به آلزایمر این بیماری را از بین می برد.

اسن عینک مانند یک گجت پوشیدنی است که دور سر قرار می گیرد و پالس های الکترونیکی کوچکی روی پوست ایجاد می کند. هدف از این اقدام برانگیختن سیستم عصبی بویایی است.

به گفته محققان این قسمت از مغز در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر و پارکینسون از کار می افتد. دستگاه مذکور مجهز به ۶ الکترود است که طوری روی یک باند قرار گرفته اند که پالس های الکتریکی به طور مستقیم به قسمت گیجگاهی مغز دسترسی داشته باشند. این روند شامل سازماندهی حس های ورودی است.

به بیانی دیگر این دستگاه یک باند نازک است که روی گوش ها و دور صورت را می پوشاند. روی این باند الکترود هایی روی پل بینی، قسمت بالا و پایین پیشانی و پشت گوش ها قرار می گیرند.

یوسف اوزگور می گوید: نتایج رضایتبخش اولیه مسیر را برای توسعه نخستین سیستم تحریک الکتریکی غیرتهاجمی فراهم کرده که منطقه بویایی مغز را هدف می گیرد. اعصاب بویایی در بخش هایی از عمق مغز ریشه دارند و روی حافظه و مسیریابی تاثیرگذار هستند.


[ بازدید : 214 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 3 دی 1399 ] [ 19:11 ] [ smsreson ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]